14 juni 2010

Livslinje

Då jag inte fått något svar från Lena och inte kommer ihåg vad jag ska tänka på när jag gör min livslinje har jag googlat runt lite och hittat instruktioner till en livslinje från Veckans Affärers blogg. Hoppas detta stämmer:

I coachningssammanhang kan coachen be utövaren rita en tidsaxel som börjar förslagsvis då han/hon föddes och sträcker sig fram till dagens datum. En streckad linje visar framtiden. Ovanför tidsaxeln skriver utövaren positiva händelser och nedanför tidsaxeln negativa eller utmanade händelser. Coachen kan be utövaren lägga till reflektioner och lärdomar från dessa händelser.

Det vi upplevt genom livets resa har sannolikt betydelse för den vi är idag. Denna övning kan ses som en ”inventering” av vem och vad som har påverkat oss på vår färd hittills, och varför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar