24 nov. 2009

TED

Youtube är ett fantastiskt medium. Jag har lyssnat på musik, skrattat så jag nästan kissat på mig, gråtit och fått enorma insikter. Ett forum jag kom i kontakt med genom youtube är TED, som står för Technology, Entertainment, Design. TED Conference är den häftigaste delen. Här får stora tänkare 18 minuter på sig att sälja sin idé till publiken. Något av det häftigaste jag sett är Dr Jill Bolte Taylor som talar om när hon fick en stroke. Väl värd att se: Jill Bolte Taylor

Jag lägger också in länken under intressanta personer.

Ni som inte känner er så starka på engelska, lovar jag att det också kommer svenska exempel på intressanta personer framöver.

2 kommentarer:

  1. Jag har tittat på hennes föreläsning om hennes stroke minst 3 gånger nu. Jill Bolte Taylor. Ja, hon lyckas verkligen få fram budskapet under dessa 18 minuter. Alla skulle få ta del av den...Tänkvärt./Charlotte

    SvaraRadera
  2. Tack, den här länken till Jill Bolte Taylor var helt fantastisk. Jätteintressant. En annan intressant människa som jag gärna lyssnar på är Eckhart Tolle. Se länk, http://www.youtube.com/watch?v=5EpZ43Yjk-k

    Ha det gott, Charlotte

    SvaraRadera