14 dec. 2009

Vår yogaklass

Gruppmedlemmen jag pratade med berättade också att Helene Don Lind (vår yogalärare) hade kört riktigt hårt med dem under deras första yogapass. Nybörjarna hade blivit alldeles chockade. Gruppen hade kallat till krismöte och jag tror att det är därför Helene tog det så VÄLDIGT lugnt med oss.

Jag är nästan beredd att kalla till krismöte med tanke på hur LITE tid för yoga vi fick och hur mycket tid vi lade på att prata om oss själva ÄNNU en gång!

Om ni inte misstycker skulle jag vilja skicka ett mail till Helene och be att hon lägger sig mitt emellan våra respektive pass, alternativt delar in oss i två grupper. En för nybörjare och en för dem som yogat ett tag. Det går naturligtvis inte att tillgodose var och ens behov, men jag tror att alla kan identifiera sig som antingen nybörjare eller fortsättningsyogi.

Ni som är nybörjare, tycker ni att ni har koll på det här med yoga efter vårt första möte? Man kan naturligtvis använda boken, men det är ingenting mot hur det är att ha en lärare som går runt i salen och hjälper en med positionerna. Kommentera gärna vad ni tycker så lägger jag ut det som inlägg här.

2 kommentarer:

  1. Nej, det känns inte direkt som jag lärde något mer än det jag läst mig till tidigare //Carin

    SvaraRadera
  2. Jag har inte skickat något mail till Helene eftersom jag inte vill klaga. Nästa gång kommer ju att bli annorlunda eftersom vi nu gått igenom presentationen. Det får i så fall hamna i utvärderingen av kursen. //Annette

    SvaraRadera